SIKKERHED
Al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår, så det kun er Epay, der har adgang til dine data.

PERSONDATAPOLITIK
Persondatapolitik hos My|Nola

Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos butik My|Nola eller mynola.dk

Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.

Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.

Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.

Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.

Butik My|Nola  www.mynola.dk indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:

    • Besøger vores hjemmeside
    • Gennemfører et køb af vores produkter
    • Opretter en kundekonto
    • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
    • Anmelder vores hjemmeside
    • Sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.

Når du betaler for dit produkt indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale. Bemærk venligst, at dette ikke skal forveksles med at du aktivt kan vælge at din browser gemmer dine betalingsoplysninger.

Hvis du under registreringsprocessen eller på vores hjemmeside har givet os dit samtykke hertil, bruger vi din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at købe produkter af os på vores hjemmeside.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet når dataen ikke længere ses som værende brugbar. Dette kan f.eks. være når tidsfristen for at reklamere på en vare er overskredet.

Andre modtagere af personoplysninger
Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, med henblik på levering af dine indkøb.

Hvis du vælger at anmelde vores hjemmeside, vil dit navn og din e-mailadresse blive overført til anmeldelsessiden.

​​​​​​​Vi sender nyhedsbreve ud via Mailchimp, som forsvarligt er databehandler på dette. Alle data som opbevares hos Mailchimp, vil blive slettet permanent såfremt du afmelder dig nyhedsbrevet.

Vi har indgået skriftlige databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:

  • At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
  • At få slettet persondata

Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.

Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse butikmynola@gmail.com

RETURNERINGSREGLER
14 DAGES RETURRET
Når du handler hos www.mynola.dk, har du 14 dage til at returnere varen til os.

Bemærk at vi krediterer pengene til dig indenfor 14 dage efter modtagelsen af returpakken.

Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, eller man kan miste sin fortrydelsesret, heriblandt plomberede skønhedsprodukter, hvor emballagen er brudt. Eller varer som af hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt – heriblandt forsegling på badetøj – her bortfalder din fortrydelsesret. Derfor skal undertøj/badetøj prøves uden på eget undertøj, og al forsegling skal blive på tøjet der prøves.

Fortrydelseretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaften eller nytårsaften, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare, der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare eller parti.

OBS! Såfremt du returnerer fra Norge eller øvrige lande udenfor EU, SKAL du angive vores CVR.nummer: 40170669 foran navnet (My|Nola), så toldvæsenet tydeligt kan se, at pakken skal sendes til en virksomhed og ikke til en privatperson.
Returnerings-omkostninger ift. told afholdes af køber.

Returnering
HUSK at kontakte os via mail, inden pakke sendes retur. (butikmynola@gmail.com). Vi foreslår du sender pakken retur med GLS eller DAO da de tilbyder forsikring og track & trace. Hvis du vælger at returnere med DAO, så skal pakken sendes til nærmeste pakkeshop, da vi ellers risikerer, at pakken leveres foran butiksdøren udenfor åbningstiden.

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til (med GLS):

Butik My|Nola
Torvegade 38
6700 Esbjerg
Telefon + 45 28182061

OBS! Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den/dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Tilbudsvarer og udsalgsvarer tages ikke retur og ombyttes ikke til andre varer!

Returnering i fysisk butik
En vare købt på webshoppen, kan også returneres i den fysiske butik. Husk at medbringe din ordrebekræftigelse.

DOKUMENTATION FOR DIT KØB SAMT RETURSPECIFIKATIONER
Du skal vedlægge kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Hvis du har spørgsmål kan du rette henvendelse til vores kundeservice, på mail butikmynola@gmail.com eller ved at ringe på +45 28182061 (Mandag – Torsdag 11.00-17.30, Fredag 11.00 – 18.00)

Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid tilbageført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Jf. forbrugerreglen tilbagebetales beløbet indenfor 14 dage efter modtagelsen af varen. BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi: du har reelt taget varen i brug hvis mærkatlabel er aftaget helt eller delvist, eller hvis den mangler den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den du har håndterede varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m. Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at kunne konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Du hæfter altså kun for eventuel forringelse af varens værdig, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varenes art, egenskaber og dem måde de fungere på. Emballagen/ Indpakningen af varen skal behandles med omhu, her tænkes specielt på sko-, parfume- og smykkeæsker, så vi kan genbruge den – hvis ikke kan der fremkomme værdiforringelse af varen.

BESTILLING OG BETALING
www.mynola.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle. Det kan dog i meget sjældne tilfælde ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.mynola.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. fragt og betalingskortgebyrer vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på ”gå til kassen” (eller tilsvarende), hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Godkendt bestilling og gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til os.

Pengene trækkes på dit betalingskort, så snart varen er afsendt.

REKLAMATION – HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

DU SKAL KONTAKTE OS INDENFOR ”RIMELIG TID”
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til butikmynola@gmail.com eller telefonisk på +45 28182061

Der er 24 måneders reklamationsret

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til (dog skal kundeservice først kontaktes):

Butik My|Nola
Torvegade 101
6700 Esbjerg
DK

VED BERETTIGET REKLAMATION REFUNDERER VI RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkosninger samt evt. track and trace nummer.

LEVERING OG AFHENTNING
Vi sender alle vores pakker med DAO, som tilbyder forsendelse med eller uden omdeling. I vores check-out flow vælger du selv hvilken forsendelsestype, du ønsker.
Vælger du uden omdeling, har du mulighed for selv at vælge den pakkeshop, der er nærmest dig.

Alle vores varer sendes som pakkepost. Dette gør det muligt at spore pakken, hvis der skulle opstå problemer undervejs. Varerne er forsikrede under forsendelsen, og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager den, skal du anmelde det til DAO senest 2 dage efter modtagelsen, herefter skal du hurtigst muligt kontakte os, hvorefter du returnerer varen til os. My|Nola er ikke ansvarlig for varer, der er beskadiget under transporten.
Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.

Kontakt os gerne på mail butikmynola@gmail.com, hvis du ønsker forsendelse til udlandet, Vi tage forbehold for prisændringer.

Leveringstid
Bestil inden kl 14.00 og din ordre afsendes samme dag (hverdage).

Når du har bestilt dine varer og gennemført betalingen, modtager du kort tid efter en ordrebekræftelses e-mail på din oplyste e-mail adresse. Vi klargør og afsender dine varer hurtigst mulig og så vidt muligt samme dag (mandag til fredag). Se leveringstiden for ind- og udland nedenfor.

Leveringspris
Ved køb af ordre under 500 DKK inkl moms tillægges et gebyr på 45 DKK inkl moms til dækning af forsendelsesomkostninger med DAO.

Ved køb af ordre over 500 DKK inkl moms dækkes alle forsendelsesomkostninger af os, såfremt varen sendes med DAO uden omdeling (der leveres til nærmeste pakkeshop). Hvis varen sendes med DAO med omdeling tillægges et gebyr på 30 DKK inkl moms til dækning af forsendelsesomkostninger.

Alle pakker sendes som en forsikret pakke.

Fragtpriser:
Afhentning i butikken i Esbjerg: Gratis
DAO uden omdeling: 45 kr. inkl moms
DAO med omdeling: 55 kr. inkl moms

Ved køb over 500 kr. inkl moms tilbydes DAO uden omdeling gratis.

OBS! Vælges omdeling, er kunden selv ansvarlig for en evt. fuldmagt ved DAO, som sikrer at pakken må stilles et valgt sted på husstanden, såfremt modtager ikke er hjemme, når pakken forsøges leveret.
Denne fuldmagt er vi desværre ikke berettiget til at kunne viderebringe fra kunden til DAO.

Afhentning af ordre i vores butik
Ønsker du selv at afhente din ordre, og derved spare fragten, er du velkommen til at besøge os i butikken.